Tuesday, December 18, 2012

Top10: Asiakaspalautetta netissä (6)

Yleensä tässä blogissa keskitytään sosiaaliseen mediaan, mutta tammikuussa bloggasin siitä, miten Suomalaisen kirja-ale ei mennyt ihan putkeen.

Kirjoitukseni noteerattiin myös Kulutusjuhla.fi-sivustolla (mikä selittää ehkä osaltaan sen, että ko. bloggaus tälle top10-listalle päätyi).

Se, mikä tässä ihmetyttää on se, ettei Suomalainen noteerannut kumpaakaan kirjoitusta millään lailla. Eli eivätkö he uskalla reagoida vai eivätkö he vain seuraa, mitä heistä puhutaan? Kumpaa veikkaat?

Kritisoimani keskustelufoorumin tilanne ei ole vuodessa parantunut mihinkään, esim. top-10-pokkareista käydään näin vilkasta keskustelua:


Eli ei yhtään mitään...

Ja valikosta löytynyttä lupaavaa otsikkoa kaunokirjallisuus-top10 seuraa tämmöinen tyly ilmoitus:

Sivua ei löydy / järjestelmävirhe

Pahoittelemme, etsimäsi sivu on toistaiseksi pois käytöstä. Kyseessä voi olla tuote, joka on poistunut valikoimistamme. Ota tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluun.
No enpä taida ottaa enää yhteyttä, kun viimeksikin viestini poistitte siihen vastaamatta.

Kävin läpi noin kymmenen keskustelualuetta, enkä löytänyt yhtään, jossa olisi keskusteltu.

Jos nyt joku siellä Suomalaisessa tähän kirjoitukseen törmää, niin kerrottakoon, että olen viime aikoina tutkinut kovasti sitä, miten yritykset tekevät tuotekehitystä asiakkaidensa kanssa sosiaalisen median välineillä ja vanhana Suomalaisen kanta-asiakkaana minulla on omiakin intressejä auttaa teitä ylös allikosta. Ja jos ette minua usko, niin katsokaa mitä mahdollisuuksia Katleena Kortesuo asiakaspalvelublogissa näki.

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...