Friday, January 7, 2011

ja @mashable-finalistit

Teenpä vielä toisen postauksen samasta aiheesta, ja poimin viiden kärjet muutamasta mielenkiintoisimmasta sarjasta:

Best Social Media Management Tool

* HootSuite
* TweetDeck
* Who Unfollowed Me
* UberVu
* WildFireApp

Itse käytän lähinnä Twitterfeediä somen hallinnassa ja palveluiden linkittämisessä ja koska olen ollut siihen niin tyytyväinen, muitten käyttö on jäänyt. Kesällä yritin käyttää HootSuiten ilmaisversiota, mutta se tökki pahasti (en esim. voinut ajastaa kuin yhden päivityksen), joten se jäi sillä erää. Tänään tein kuitenkin uuden yrityksen, katsotaan toimisiko se yhden kinkkisen syötteen kanssa paremmin kuin Twitterfeed. TweetDeckiä olen kokeillut myös, mutta koska käytän Twitteriä usealta koneelta, TD ei sovellu tarpeisiini. Twitterin käyttöliittymät sekä läppärillä ja mobiilisti ovat niin käytettäviä, etten muita työkaluja edes kaipaa seuraamiseen, toista se tietty olisi, jos tekisin töitä jollekin isolle brändille. Noi Kuka ei enää seuraa minua -palvelut tuntuvat kyllä vähän hassuilta, minä seuraan niitä, joilla on mielenkiintoiset jutut, en niitä jotka seuraavat minua. Tosin kyllähän minäkin olen välillä Friend or Follow -palvelua käyttänyt katsoessani ketä minun kannattaisi seurata... UberVu ja WildFireApp ovat mulle vieraita, täytyypä joskus tutkaista nekin.

Best Social Media Service for Small Business

* SocialMediaMagic
* RSS Graffiti
* UberVu
* Twimbow
* ReachCast

Nämäkin pitää joskus katsastaa, ihan jo oman firmanikin tarpeita ajatellen...

Kuten myös nämä startupit:

* Quora
* Badgeville
* Instagram
* GetAround
* PSGive.org ,

joista Quora on viime aikoina herättänyt paljon kuohuntaa lähihörhöissäni. Se on siis palvelu, jossa kysytään kysymyksiä eri aiheista ja joissa saadaan tavallisia palveluita laadukkaampia vastauksia. Katso Quorasta esim. kannattaako Ovi-sovelluksia tehdä.

Lokaatiopalveluista voitti Foursquare, muita ehdokkaita olivat:

* Waze (waze )
* Gowalla (Gowalla)
* Hotlist
* SCVNGR

Foursquare on noista ainoa, jota olen kokeillut, mutta olen kaiketi vähän vanhanaikainen, kun se ei oikein innosta - en halua jakaa sijaintitietojani koko maailmalla (tai edes 50 hörhökaverilleni) enkä kisata siitä, kuka pääsee kantapaikkani pormestariksi. Ainoa lokaatiopalvelu, josta olen innostunut on Googlen Latitude, jossa voi jakaa sijainnin reaaliaikaisesti nokialaisestakin kännystä esim. omalle puolisolle.

Entisenä nokialaisena hieman harmittaa, ettei vanhalla Pohjolan jätillä ole viiden kärkeen mitään asiaa:

* iPhone
* Droid X
* HTC Desire
* Samsung Galaxy S
* BlackBerry Torch ,

kuten ei myöskään tälle listalle:

Best Mobile Platform

* iOS
* RIM
* Android (Android)
* WebOS
* Pyxis Mobile .

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...